Cum iti poti creste vanzarile si castiga cota de piata in perioade de recesiune?

Recesiunile erodeaza increderea clientilor, fortandu-i sa devina sensibili la preturi si sa regandeasca si sa reevalueze deciziile de cumparare din perspectiva valorii.

When times are good, you should advertise; when times are bad, you must advertise. [1]

Arata de ce esti cea mai buna optiune. Devino cat mai credibil!

Perioadele de recesiune reprezinta provocarea unica de a trece la un marketing bazat pe valoare prin ajustarea continutului si a mesajelor – in acest fel vei demonstra valoarea si cultiva increderea.

Majoritatea vor dori sa stie daca obtin valoarea maxima pentru banii cheltuiti.

Esenta este ca, in perioadele de recesiune, majoritatea consumatorilor raspund mai degraba la valoarea unui produs decat la stilul sau “trendul” acestuia.

Este o decizie buna sa prezinti cat mai creativ valoarea foarte mare pe care o aduce produsul sau serviciul tau pentru consumator – motivandu-l astfel sa ia o decizie.

In timpul unei recesiuni, cumparatorii sunt mai critici. Sunt mai puțin dispusi sa cheltuiască bani pe produse pur si simplu pentru ca sunt disponibile.

Consumatorii doresc sa stie ca isi cheltuiesc banii castigati si economisiti cu greu pe cele mai bune si mai valoroase produse și servicii. Acelasi mod de gandire este valabil si in vanzarile B2B.

Comunica mai mult ca niciodata. Fii peste tot si domina-ti nisa!

Un motiv esential este ca, in momentul cand “zgomotul” activitatilor de marketing si publicitate scade, vocea celor care inca vorbesc se face auzita si mai puternic.

O tactica inteligenta implica utilizarea cresterii anticiclice a publicitatii in perioada de recesiune, pentru a profita de costurile scazute si de nivelul redus al “zgomotului” din piata. Aceasta publicitate anticiclica ajuta la consolidarea puterii marcii, dar si a cotei de piata.

Recesiunile creeaza o oportunitate unica pentru branduri de a se pozitiona pentru o crestere extraordinara atunci cand se apropie cresterea. Potrivit unei analize Bain and Capital, recesiunile creeaza cu 47% mai multe “stele în ascensiune” decat in perioadele stabile, indicand o oportunitate extraordinara pentru noii lideri de piata.

Una dintre cele mai trainice lectii din literatura de marketing este aceea conform careia in mod obisnuit, este mult mai costisitor sa recapeti cota de piata pierduta in fata unui rival care face publicitate in perioadele de recesiune decat sa mentii cota de piata prin mentinerea bugetului de marketing.

Fiecare trebuie sa inteleaga avantajele schimbarii in vremuri de recesiune, construind mixuri de produse si servicii, in functie de perioadele ciclurilor economice (crestere sau recesiune).

Un prim pas poate fi sa sa creezi un blog al companiei si sa faci postari utile saptamanal. Acest continut sa fie distribuit pe Linkedin si Facebook, eventual prin postari promovate. Acest mod unitar de comunicare sa fie extins si prin comunicate de presa si aparitii pe portaluri de profil, crescand astfel awareness-ul si credibilitatea.

Castiga clientii care pleaca de la concurenti in perioade de recesiune

Investitiile in marketing permit unui brand sa castige clienti noi de la concurenti.

Cand clientii intra pe piata in cautarea unor alternative noi, prezentarea de mesaje bazate pe valoare ii poate transforma rapid in clienti cu mai putin efort, avand in vedere ca majoritatea celorlalte marci ar putea sa nu faca marketing agresiv in timpul unei recesiuni.

Studiile au aratat ca toti consumatorii petrec mai mult timp in fazele de explorare si evaluare ale cumpararii, ceea ce prelungeste calatoria vanzarilor.

Nu renunta la strategia ta de marketing B2B doar pentru ca nu vezi rezultate imediate. Este probabil ca strategia ta sa aiba un impact, dar poate fi greu de masurat. Asta ne duce la urmatorul nostru punct: întelegerea socialului întunecat.

In timpul unei recesiuni, ciclul vanzarilor (sales cycle) devine mai lung pe masura ce cumparatorii devin mai atenti.

Una dintre cele mai bune modalitati de a proteja strategia de marketing este sa iti amintesti ca esti implicat pe termen lung.

Arata ca afacerea ta este cat mai activa si moderna. Refa-ti imaginea online!

Primul pas este sa construiesti o imagine puternica a brandului, spargand astfel orice bariera de neincredere a potentialilor clienti, promovandu-te ca pe un partener de incredere, stabil si serios, ce ofera solutii de valoare, in care merita sa fie investiti bani chiar si in perioade de recesiune.

Poti castiga clienti noi facand si un excelent customer-experience, inclusiv prin prezentarea profesionala a firmei online.

Daca ai o imagine invechita si “prafuita” a afacerii pe internet, nu te astepta sa castigi credibilitate in vremuri de recensiune. [2]

Solicita acum un audit si consultanta pentru a-ti imbunatati imaginea.

Surse si aprofundare:

[1] In the recessions of 1981-82 and 1974-75, companies that continued to invest in advertising saw more growth than their competitors that shrunk or eliminated their budgets – and in 1981-82, that growth was a staggering 256%. In the 2008 recession, many businesses debated whether to trust the economy, and advertising expenditure dropped by 13%. Yet statistics showed 3.5 times more brand visibility for companies and organisations that maintained their marketing output.

[2] Today’s market values authenticity and excellent customer service. Around 65% of Millennials are willing to pay more for customer experience. The best businesses know that happy customers give great reviews and spread the word quickly.

It’s much easier to market your business when customers have already mentioned your company as one of their favorites.

In fact, word-of-mouth marketing is a critical factor in 74% of purchase decisions. It drives six trillion dollars of spending every year. (sursa)