Reputatia online este cea mai importanta, iar orice strategie care poate imbunatati aceasta reputatie face diferenta dintre vizitatori si clienti. Voi arata mai jos, pe scurt, 3 motive pentru care ai nevoie sa iei in serios sectiunea de Google Reviews ce este afisata in cautarile pe Google.
1. Aproape toti clientii iau decizii in functie de credibilitatea unui brand
93% dintre consumatori au luat o decizie de cumparare bazata pe review-urile online.[1]
Peste 70% dintre review-urile de pe internet sunt scrise in Google Reviews, fiind cea mai importanta platforma, inaintea Facebook, Yelp sau TripAdvisor. Astfel, concentrarea ar trebui sa fie pe platforma cu cea mai mare audienta.
Cand produsele sau serviciile high-price afiseaza recenzii pozitive, rata de conversie creste cu 380%. Astfel, daca ai produse sau servicii premium, secretul pentru a creste rata de conversie si pentru a convinge mai usor potentialii clienti este sa afisezi review-uri in pagina, pozitionate strategic astfel incat sa le dea increderea in a lua o decizie sau pentru a cere o oferta.[2]
2. Majoritatea consumatorilor citesc review-urile de pe Google Reviews
Deciziile de cumparare sau colaborare sunt cel mai influentate de recenzii cu o evaluare medie de 4,2 pana la 4,5 stele – ceea ce aceasta este evaluarea medie ideala. Orice este sub 4 stele rating va provoca respingere din partea potentialilor clienti, chiar daca produsul sau serviciul tau este unul calitativ. In spatele deciziilor stau factorii emotionali, inclusiv in vanzarile B2B, unde credibilitatea este esentiala pentru a incepe o colaborare, nu doar pretul.
92% dintre clientii B2B au sanse mai mari sa cumpere dupa ce citesc recenzii de incredere in Google Reviews.
Cu cat creste numarul de concurenti dintr-o piata, cu atat unui client ii este mai greu sa ia o decizie – preturile vor fi apropiate cu cele ale concurentilor, la fel si serviciile.
Aflati in acest context, clientii vor cauta factori de diferentiere pentru a lua o decizie, iar credibilitatea unui brand va fi cel mai important factor – brandul castigator va fi cel mai credibil, nu cel mai calitativ sau cel mai ieftin.
3. Reputatia iti da putere de negociere si convingere
Consumatorii au cu 50% mai multe sanse sa fie motivati de o recenzie online, comparativ cu un discount.[4]
Daca ai review-uri pozitive pe Google, ar trebui sa le folosesti pe site si pe orice materiale pentru a-ti creste credibilitatea.
Un studiu Walker a constatat ca abordarea de tipul customer oriented va depasi pretul si produsul ca diferentiere cheie a unui brand.
O decizie inteligenta este sa investesti in a deveni mai credibil si sa te promovezi in acest fel – nu ca fiind cel mai bun din piata sau cel mai ieftin.
Toti scriu pe site-uri ca sunt “cel mai bun”, “cel mai calitativ” sau “cel mai ieftin”, dar cati scriu ca sunt un brand serios si credibil, focusat pe experienta clientului? Cati arata aceasta abordare? [5]
Cei care sunt credibili si se promoveaza in acest mod sunt putini, de aceea este avantajos sa te diferentiezi de toti cei mai calitativi sau ieftini si sa intri in categoria celor mai credibili.
Asa vei castiga clientul si iti vei mentine preturile ridicate, dar si nivelul de calitate optim, atragand clientii pe care ii doresti, nu pe cei influentati de pret.
In opinia mea, chiar si 10 review-uri pozitive in Google Reviews, cu 1-2 fraze scrise, iti pot influenta foarte mult imaginea brandului online. In zilele noastre, aproape toti cautam pe Google numele unei firme sau al unei persoane.
Este in controlul fiecaruia sa isi construiasca aceasta reputatie credibila online, mai ales in contextul in care poate influenta pozitiv business-ul si perceptia clientilor despre noi.
—
Surse si aprofundare:
[1] Studiu Podium
[2] Studiu Spiegel
[3] Studiu Review Trackers
[4] Studiu Bizzrate Insights
[5] Customer experience is your customers’ perception of how your company treats them. These perceptions affect their behaviors, and build memories and feelings to drive their loyalty. In other words – if they like you and continue to like you, they are going to do business with you for a long time and recommend you to others. So, it’s easy to see why it’s important for so many companies to focus on CX. It’s because of these extremes why 88% of companies now prioritize customer experience in their contact centers. Yes, it’s that important.
In fact, in their 2020 report, PWC found that the number of companies investing in the omni-channel experience has jumped from 20% to more than 80%. For example, 57% of customers won’t recommend a business with a poorly designed website on mobile. And if a website isn’t mobile-friendly, 50% of customers will stop visiting it, even if they like the business.
Furthermore, 91% of customers would use an online knowledge base, if it were available and tailored to their needs.