Un mod original de a prezenta și promova un producător român – Evart Design

Evart Design, este unul dintre putinii producatori romani de panouri decorative 3D. La inceput, compania vindea doar pe Emag Marketplace si comenzile erau in proportie mare numai de acolo. Le-am propus sa construim brandul Evart Design in piata amenajarilor, fara sa depinda de nicio alta platforma si au acceptat strategia propusa.

Primul pas a fost construirea site-ului intr-un mod cat mai elegant si interactiv. Site-ul inseamna contextul pe care il creezi pentru un potential client – prin acesta poti transmite credibilitate si poti prezenta produsele foarte creativ.

Un studiu al 8ways releva ca dureaza sub o secunda pentru ca un consumator sa-si faca o opinie despre un site. Astfel, prima impresie este primul pas si trebuie facuta perfect.

Am propus clientului sa plecam de la ideea ca produsele sale sunt o investitie pentru clientii care vor sa creasca valoarea locuintelor la vanzare sau a chiriilor, imbunatatind aspectul acestora intr-un mod creativ si exclusivist.

Cum gandim comunicarea si designul?

Cea mai mare greseala ar fi sa instalezi un template de 50$, sa arunci niste texte pe el si sa consideri ca ai un site. Aceasta este o abordare naiva, “de duzina” si fara sperante intr-o piata foarte concurentiala. Daca nu esti un brand, ramai un produs care se lupta la pretul cel mai mic cu restul.

Plecam de la consumator, apoi construim in jurul nevoii acestuia. Chiar daca nu este o nevoie reala, trebuie comunicat astfel incat sa devina o nevoie pentru ca acesta sa-si implineasca visul.

In cazul nostru, consumatorul doreste sa amenajeze peretii casei, scopul acestuia fiind cresterea confortului, a statutului social (sa spuna o poveste), a valorii locuintei (investitie) sau a valorii la inchiriere (investitie pe termen lung).

Sloganul creat “Orice casa spune o poveste” este un statement ce ii aminteste consumatorului ca locuinta sa il reprezinta.

Se va gandi: in ce mod ma reprezinta niste pereti albi sau simpli? Nu prea mult! Inseamna ca am o problema de rezolvat – am nevoie sa spun o poveste; ce vor crede altii despre mine cand vor vedea cum arata locuinta mea? Casa oricui spune o poveste, inseamna ca si a mea trebuie sa spuna una!

Pentru a crea un design exclusivist, in amenajarile interioare se folosesc riflajele din lemn. Acestea au un cost destul de ridicat, dar si un termen de livrare foarte mare. Panourile decorative sunt o alternativa mult mai accesibila, fiind produse din ipsos si avand o montare si mentenanta usoara. Astfel, efectul este acelasi, dar cu costuri de 2-3 ori mai mici si cu termen de livrare de 48 de ore.

Este necesara asocierea sau comparatia cu alte produse pentru a ajuta consumatorii sa inteleaga usor ceea ce vinzi.

Totusi, oamenii nu cumpara niste placi de ipsos decorative, ci un vis devenit realitate – o casa ce arata “ca in filme”. Va trebui sa oferim acest vis prin imagini exceptionale de design interior si sa activam cat mai mult imaginatia acestora.

Conform studiilor, 55% dintre vizitatori citesc cel mult 15 secunde pe un site; in rest, doar se uita.

Cui comunicam? Pe scurt, profilul clientului ideal este format din persoanele de peste 25 de ani, ce isi cumpara locuinte noi, ce nu au buget pentru designeri de interior sau se simt foarte creativi pe cont propriu, dar vor sa aiba o locuinta cu personalitate.

Acestia isi iau inspiratia cel mai mult de pe Instagram si Facebook, astfel ca au vazut cu siguranta multe idei creative si extravagante – acestora va trebui sa le comunicam faptul ca pot implementa aceste idei cu ajutorul panourilor decorative, la un pret foarte bun.

Potentialii clienti pot fi si cei care nu mai vor sa cumpere mobilierul de living atat de comun – practic niste dulapuri mici in perete – si cauta o alternativa smart, la un cost similar. Este mai creativ sa ai un perete din panouri decorative, similar cu riflajele din lemn, cu un TV suspendat pe acesta – in plus, castigi si mai mult spatiu in living.

Culorile folosite vor fi negru – culoare ce exprima eleganta, simplitate, statut, seductie, succes sau putere si crem – culoare sofisticata ce exprima calm, puritate si caldura.

Cum facem promovarea produselor si a brandului?

Am gandit strategia pentru consumatori (persoana fizica), dar si pentru clienti (persoana juridica).

Cum ajungem la persoane fizice?

Atragem trafic de pe Emag Marketplace. Produsele afisate pe Emag sunt mai scumpe comparativ cu cele de pe site, dat fiind comisionul perceput. Majoritatea clientilor stiu acest lucru, astfel ca vor cauta denumirea firmei pe Google si vor intra pe site pentru a comanda direct de pe site-ul producatorului. In acest mod, atragem mult trafic de pe Emag si il directionam catre site-ul brandului Evart.

Atragem trafic din Google

O alta parte din trafic este atras datorita cautarile in Google pe cuvinte-cheie (SEO). Pe scurt, pentru a extinde aceasta sursa de trafic, este nevoie de activarea unui blog, redactarea de continut si crearea de pagini noi indexate in Google.

Atragem trafic de pe Facebook

Facebook-ul este o sursa importanta de trafic, mai ales pentru aceste categorii de afaceri (design / fashion etc.). Pe contul companiei se vor posta constant imagini de la lucrari si clienti, inspiratie si sfaturi utile.

Atragem trafic din Olx.ro

Marketplace-ul olx.ro este cel mai vizitat site din Romania, fiind o sursa mare de awareness pentru brand. Este necesara publicarea de anunturi promovate cu produsele de top.

Atragem trafic din Bizoo.ro

Este necesara activarea contului de maxmember in bizoo.ro si publicarea tuturor produselor pe acest portal. Avantajul principal este dat de indexarea buna in Google a paginilor produselor.

Este foarte important ca brandul sa fie activ peste tot – cu cat este mai comun si transparent, cu atat este mai credibil pentru consumatori.

Cum ajungem la persoane juridice?

Orice brand are nevoie de asocieri si de recunoastere in piata. In acest mod, iti poti face conexiuni noi cu parteneri de afaceri. Acesti potentiali parteneri sunt, de regula, oameni ocupati – va trebui sa mergem noi la ei si sa le facem propuneri de colaborare. Astfel, trebuie sa gandim un pretext potrivit pentru a colabora, cu beneficii pentru ambele parti.

Propunere colaborare montatori. Pentru montajul produselor, probabil ca majoritatea clientilor vor dori sa apeleze la cineva (chiar daca produsul este usor de montat, oamenii sunt comozi sau nu au timp). Este oportun sa aratam clientilor indicatii privind montajul, dar si optiunea de a apela la un montator profesionist. Acestia pot fi zugravii, faiantarii sau instalatorii, deci o categorie larga de potentiali parteneri.

Vom contacta toate firmele care pot fi potentiali montatori pentru produsele Evart si le vom propune o colaborare prin care noi ii vom recomanda catre clientii care cumpara din orasul in care activeaza. In plus, le propunem sa ii si adaugam ca montator recomandat pe pagina de Montaj de pe site-ul evart.ro. Ca bonus de partener, vor primi 10% reducere pentru toate produsele de pe site; va putea oferi si el beneficii clientilor lui – aceleasi produse, dar la un pret mai bun.

Asadar, iti propunem sa iti trimitem clienti din orasul tau, dar iti facem si reclama pe site. Asa obtinem 90% rata de acceptare pentru a colabora. In acest fel, acesti parteneri vor afla de brandul Evart, de produse si vor tine minte ca li s-a facut deja un beneficiu (reclama). Se vor gandi probabil, cand va fi ocazia, sa intoarca favorul recomandand unui client aceste produse. Sa nu uitam ca acest tip de parteneri au acces la mii de potentiali clienti care isi renoveaza casele, care ii recomanda mai departe etc.

Propunere colaborare designeri. In aceeasi logica, am creat pagina de Aplicatii pentru a arata clientilor cum pot folosi produsele Evart. Daca inca nu s-au gandit cum le pot folosi, sau daca doresc sa le includa intr-un design complet al unei locuinte, vor apela probabil la un designer. De ce sa nu le recomandam noi designeri de interior?

Vom contacta toti designerii de interior, le vom prezenta produsele Evart, facand in acest mod cunoscut brandul catre acestia si le vom propune sa ii afisam in pagina de Aplicatii ca designeri de interior recomandati.

In final, brandul Evart va crea un mic ecosistem, prin care iti poti identifica idei pentru amenajare, montatori pentru produse, designeri pentru interior, dar si accesorii pentru design interior.

Viziune de viitor

Brandul Evart Design trebuie sa creasca prin comunicare si “sa existe” peste tot cand este vorba de amenajari interioare.

Pentru a consolida brandul, se pot introduce produse noi si accesorii pentru a completa tabloul amenajarilor interioare.

Vor fi necesare colaborari cu mai multe companii de produc sau distribuie aceste produse si accesorii, expuse pe un magazin online propriu.

Astfel, se va deschide o noua linie de venituri din comertul online cu produse conexe amenajarilor interioare – se vor crea in acest mod sute de noi pagini indexate in Google, atragand foarte mult trafic nou si calificat (consumatori interesati de amenajarea casei).

Chiar daca nu va exista un profit considerabil din aceste produse conexe, scopul urmarit este atragerea de interes catre brand si produsele principale – panourile decorative.

Cumparatorii de pe magazine precum Mobexpert, Vivre, Bonami, Ikea, Somproduct, The Home sau VidaXL pot fi si cumparatori ai panourilor decorative Evart.

Aceste magazine au trafic de milioane de vizitatori lunar; cu atragerea chiar si a 1% din traficul calificat pentru a vedea cresteri spectaculoase.

Daca va exista oportunitatea, se va lansa si o versiune in limba engleza, poloneza sau ungara, urmand astfel atingerea de noi piete cu aceste produse premium.

Intrarea pe acele piete poate fi facuta cu ajutorul unei strategii de export B2B gestionata prin divizia noastra JustExport.

Ganduri de final

Scopul unei afaceri este cresterea si recunoasterea brandului in piata – in final, daca iti dedici atat de mult timp unei activitati, merita sa ramai cu cat mai multe beneficii pe termen lung. Daca vei castiga doar bani rapid din afacere, dar nu construiesti brandul pe termen lung, vei fi mereu supus riscurilor sa dispari cand “nu mai merge”. Cu atat mai mult, daca esti distribuitorul unui producator extern, daca nu vei avea tu un brand, in ziua cand acel producator va incepe sa vanda cu propriul nume in Romania, tu vei disparea treptat, dar sigur.

Cele mai mari afaceri sunt cele care si-au construit un brand puternic in piata, care sunt prezente si comunica in toate mediile – online si offline.

Conform sondajului Salsify, 46% dintre consumatori platesc mai mult pentru brandurile in care au incredere.

Bibliografie & Mentiuni

[1] Conform studiului WpForms, 73% dintre oameni prefera brandurile care ofera o experienta personalizata pentru acestia, aratand ca le intelege cat mai bine nevoile,

[2] Potrivit analizei Facebook IQ, Cele 4 calitati de top prin care oamenii descriu loialitatea fata de un brand sunt: costul, experienta, calitatea, consistenta.

[3] Este similar cu ceea ce povestea Ilie Pana, de la Laboratorul de Sosete, dorind sa scape de controlul retailerilor clasici si de preturile impuse de acestia, a ales sa isi construiasca propriul brand pentru fabrica, astfel ca acum vinde direct catre clienti, fara intermediere. Beneficiile au fost exceptionale – cresterea brandului prin conexiunea directa cu potentialii clienti, colectarea datelor clientilor, profit mai mare, acces la statistici etc.

[4] Marketplace-urile castiga prin comisioanele din vanzari, astfel ca interesul lor este sa depinzi cat mai mult de platforma. Romania este inca la inceput cu acest trend, dar daca vedem ce se intampla cu Amazon in Statele Unite putem sa vedem unde se va ajunge si la noi. Amazon are 9.7 milioane de selleri inregistrati, comparativ cu Emag Marketplace, ce are peste 50.000 de selleri. Amazon are un control imens asupra preturilor si a conturilor sellerilor – daca apar plangeri sau conflicte din partea unor clienti nemultumiti (care unor pot fi trimisi de concurenti), contul tau poate fi suspendat pentru o perioada destul de lunga sau chiar inchis. Astfel, vanzarile tale sunt la dispozitia unei entitati diferite, care poate actiona discretionar.