De ce promovarea in Google nu mai este atat de eficienta?

De peste 8 ani de cand lucrez in IT, am auzit sute de clienti cu o singura dorinta: “Vreau ca afacerea mea sa fie gasita sus in cautari pe Google”. O lunga perioada cerinta a fost legitima; cat de oportuna este astazi DOAR promovarea in Google?

Scoate-ti din minte ideea ca doar Google e motor de cautare; orice platforma in care exista continut generat sau indexat este motor de cautare.

Spre exemplu, in SUA, Google este considerat intarziat. Daca cineva are nevoie sa caute un produs, il va cauta pe Amazon.com, acesta fiind al 3-lea motor de cautare din lume. Daca vrea cineva sa caute o informatie actuala, cauta pe Facebook/Twitter. Daca cineva vrea imagini de la un eveniment, cauta pe Instagram.

De ce oamenii incep sa evite Google?

Google indexeaza continutul web cu intarziere. Astazi ne dorim informatii actuale, in timp real, lucru pe care Google nu-l ofera. Chiar si asa, Google abia ofera informatii recente, cu mare intarziere fata de data publicarii.

In plus, Google NU INDEXEAZA continutul pe care il creezi in retelele sociale. Google iti va oferi doar informatii de pe site-uri.

Problema este si ca majoritatea site-urilor, din pacate, sunt rar actualizate, astfel ca citim informatii vechi si irelevante despre anumite companii sau anunturi. Oamenii vor cauta alternative, evitand sa accepte doar rezultatele oferite de Google.

De ce Google nu trebuie sa fie singura alternativa?

Aproape toate firmele sunt prezente pe Google, existand o concurenta sufocanta. Investitia si timpul necesar pentru a te promova pe Google, mai ales pe plan national, devine din ce in ce mai mare si mai costisitor.

In Romania, Facebook, Youtube, Instagram, Pinterest, WordPress.org, Olx.ro (un fel de Amazon in Romania) sunt motoare de cautare importante si pe care trebuie sa fii prezent. Toate au milioane de utilizatori activi care publica si cauta informatii actualizate.

In plus, prezenta in retele de continut, chiar si altele pe langa cele mentionate, te ajuta semnificativ in a urca in cautarile pe cuvinte cheie in Google. Acesta va analiza ca pagini cu rank crescut te recomanda si ca afacerea ta este prezenta si activa in multe medii. Asadar, este o oportunitate de a te dezvolta si in social media, dar si in Google.

La conferinta Trade Winds din Romania, un expert american declara ca 59% dintre utilizatori iau o decizie de cumparare dupa usurinta cu care gasesc reviewurile unei companii pe social media.

80% dintre utilizatori au incredere in parerea altor oameni (testimoniale). Daca o afacere are pareri negative online, aceasta va influenta negativ decizia de cumparare a consumatorului.

Ce trebuie sa fac pentru a-mi creste vanzarile online?

Trebuie sa fii cat mai prezent si mai activ in mediile in care consumatorii sunt.

In aceste vremuri, afacerile sunt obligate sa mearga dupa consumatori, nu invers! Consumatorii vor fi gasiti acolo unde isi petrec cel mai mult timpul. Cu siguranta, cel mai mult timp nu-l petrec in cautarile Google.

Concluzie

Va fi nevoie sa-ti construiesti o strategie de continut, pentru a avea un mesaj unitar al companiei, si un mic sistem de gestiune al acestuia, fiind costisitor ca timp sa gestionezi singur aceste retele de continut pentru a-ti promova produsele sau serviciile.

Cum te poate ajuta Justpixel?

Am lansat de curand TextBox, un serviciu exceptional de content marketing.

Ce vom face? Vom construi un mesaj relevant pentru consumatori si vom folosi o strategie unitara de comunicare si de promovare al continutului in Google si retelele sociale. Instrumentele de content marketing sunt multiple si toate se rezuma la adaptarea constanta a site-ului/continutului pentru a atrage vizitatori si pentru a-i transforma in audienta.

Aceasta tehnica este vasta, avand zeci de metode de distributie si constructie a continutului, de la video la text, de la online la offline. Finalitatea va fi ca nu doar va atrage lead-uri, ci acestea vor avea si o anumita calitate, fiind atrasi de un anumit tip de continut. In plus, imaginea de ansamblu asupra Mutualis va fi excelenta pe internet, fiind doar continut pozitiv, fiind evident ca orice potential client va face cautari inainte.

Afla costurile pentru content marketing aici.



Author: Lucian Ungureanu
Lucian este fondatorul agentiei Justpixel. Acesta ajuta afacerile cu capital romanesc sa-si creasca brandul si vanzarile online, avand o experienta de peste 8 ani in arta digitala si marketing online.