Cum alegi cuvintele cheie pentru promovarea in Google (SEO)?

De ce trebuie sa fii pe prima pagina in Google? Într-o lume în care peste 90% din experiențele online încep cu un motor de căutare, apariția pe prima pagină a Google poate fi factorul decisiv între o afacere prosperă și una care este, bineînțeles, în stare de faliment.

Combinați acest lucru cu faptul că primele cinci rezultate pe Google obțin 67% din toate clickurile și veți obține o idee despre motivul pentru care optimizarea motorului de căutare este atât de importantă. Există chiar și o glumă pe internet care evidențiază cât de important este să ajungi pe prima pagină a Google: Dacă vreți să ascundeți un cadavru, ar trebui să îl plasați pe a doua pagină a rezultatelor căutării Google.

Dacă postarea de pe blog, articolul sau produsul dumneavoastră se află pe orice altă pagină a rezultatelor căutării Google decât prima, atunci este echivalentul a nu fi clasat deloc.

Cuvintele dvs. cheie SEO sunt cuvintele-cheie și frazele din conținutul web care fac posibilă găsirea site-ului dumneavoastră prin intermediul motoarelor de căutare. Un site optimizat pentru motoarele de căutare “vorbește aceeași limbă” ca și baza de vizitatori potențiali cu cuvinte cheie pentru SEO care ajută conectarea căutătorilor la site-ul dvs. Cuvintele cheie sunt unul dintre elementele principale ale SEO.

Cu alte cuvinte, trebuie să știți cum caută oamenii produsele, serviciile sau informațiile pe care le oferiți, pentru a ușura procesul prin care aceștia vă găsesc – în caz contrar, vor ateriza pe una din numeroasele alte pagini din Rezultatele Google. Implementarea cuvintelor cheie SEO vă va ajuta să vă poziționați site-ul deasupra concurenților.

De aceea, dezvoltarea unei liste de cuvinte cheie este unul dintre primii și cei mai importanți pași în orice inițiativă de optimizare a motoarelor de căutare. Cuvintele cheie și SEO sunt conectate direct atunci când vine vorba de rularea unei campanii de marketing de căutare de succes. Deoarece cuvintele cheie sunt fundamentale pentru toate eforturile dvs. de SEO, merită să investiți timp și orice altceva este nevoie pentru a vă asigura că acestea sunt foarte relevante pentru publicul dvs. și sunt organizate eficient.

Stabilirea cuvintelor cheie SEO potrivite este un proces delicat care implică atât încercări, cât și erori, dar elementele de bază sunt ușor de înțeles. Vă vom ajuta să cercetați ce anume  caută clienții dvs. și să descoperiți acele cuvinte cheie care vă vor ajuta să vă poziționați printre primii pe o pagină a rezultatelor motorului de căutare (SERP) și să le puneți să lucreze pentru conținutul dvs. online.

Cum Să Găsiți Cuvintele Cheie Potrivite Pentru SEO

Cei mai mulți marketeri de căutare la început de drum fac aceleași greșeli atunci când vine vorba de cercetarea prin cuvinte cheie SEO:

  • Caută cuintele cheie SEO o singură dată,
  • Nu se deranjează să își actualizeze și să își extindă lista de cuvinte cheie SEO sau
  • Targhetează cuvinte cheie care sunt prea populare, ceea ce înseamnă că sunt mult prea competitive.

Practic, căutarea unor cuvinte cheie SEO ar trebui să fie o parte în curs de dezvoltare și evoluție continuă în job-ul dvs. ca marketer. Cuvintele cheie vechi trebuie reevaluate periodic, iar cuvintele cheie cu volum mare și competitive – high-volume- (sau cuvinte cheie “cap”, spre deosebire de cuvintele cheie cu  ”coadă lungă” – long-tailed keywords) pot fi adesea înlocuite sau completate cu expresii mai lungi, mai specifice, concepute să nu aducă orice vizitator, ci exact vizitatorii potriviți. (Cine vizitează site-ul dvs. – mai ales dacă sunt persoane care caută în mod activ serviciile dvs. – este cel puțin la fel de important ca și cât de mulți oameni îl vizitează).

De asemenea, trebuie să vă diversificați alegerile. Iată o vorbă care este absolut adevărată: diversitatea este un cuvânt cheie în lumea cuvintelor cheie. Nu veți ieși în evidență dacă veți folosi aceleași cuvinte cheie ca și concurenții dvs. Nu numai că ar trebui să încercați noi instrumente de căutare a cuvintelor cheie și să urmăriți rezultatele, dar ar trebui să experimentați pe baza propriei dvs. cercetări – cine altcineva utilizează cuvintele dvs. cheie? Și cum puteți ieși în evidență? Oferind un conținut excelent care răspunde cu adevărat la întrebările pe care potențialii clienți le pun prin intermediul cuvintelor cheie pe care le caută.

Cum Să Faci Cuvintele Cheie SEO Să Muncească Pentru Tine

Acum că ați găsit cele mai bune cuvinte cheie, trebuie să le puneți la muncă pentru a obține rezultate SEO (trafic specific venit din căutare, conversii și toate acele lucruri).

Deci, cum să procedați? Pe de o parte, cele mai bune practici SEO vă recomandă să includeți cuvinte cheie relevante într-o serie de arii evidente pe site-ul dvs., peste tot, de la titlurile și textul corpului paginilor dvs. până la adresele dvs. URL și către meta-taguri. Pe de altă parte, site-urile optimizate cu succes tind să aibă mii sau chiar milioane de cuvinte cheie. Nu puteți crea foarte bine o pagină unică pentru fiecare dintre cuvintele dvs. cheie; în același timp, nu puteți încerca să strângeți totul în câteva pagini cu umplutură de cuvinte cheie și să vă așteptați să vă poziționați în primele locuri pentru fiecare cuvânt cheie individual. Pur și simplu nu funcționează așa.

Deci, cum funcționează? Răspunsul este gruparea și organizarea cuvintelor cheie. Prin împărțirea cuvintelor dvs. cheie în grupuri mici, ușor de gestionat, cu cuvinte cheie similare, veți reduce semnificativ volumul de muncă, în timp ce creați în continuare pagini targetate, specifice.

De exemplu, să presupunem că rulați site-ul unui magazin online de animale de companie. Ar fi înțelept să creați o grupare de cuvinte cheie pentru toate produsele dvs. legate de câini, apoi una pentru toate proiectele legate de paraket etc. Următorul pas ar fi segmentarea fiecărui grup individual în subgrupe mai mici (cuști de papagal, jucării de papagal, gustări de parakeet) și apoi chiar în grupuri și mai mici pentru fiecare tip de produs (gustări cu conținut scăzut de grăsimi pentru parakeet, gustări de parakeet de lux … ați prins ideea). Acum, magazinul de animale de companie poate crea pagini individuale optimizate pentru fiecare grup de cuvinte cheie mici.

Un marketer care încearcă să optimizeze o pagină web pentru grupul de cuvinte cheie “gustări gourmet parakeet” ar trebui să ia în considerare majoritatea, dacă nu toate, dintre următoarele:

  • Utilizarea cuvântului cheie în titlul paginii
  • Utilizarea cuvântului cheie în URL – Calitatea link-urilor dvs. contează mult mai mult decât numărul de link-uri pe care le aveți
  • Utilizarea cuvântului cheie și a variațiilor (de ex., “Snack-uri gourmet parakeet”) pe întreaga copie a paginii
  • Utilizarea cuvântului cheie în meta tag-uri, în special în descrierea meta
  • Utilizarea cuvântului cheie în toate căile fișierelor de imagine și în alt text-ul imaginilor
  • Utilizarea cuvântului cheie ca text de ancorare în link-uri către pagină din altă parte a site-ului
  • Utilizarea cuvintelor cheie din localitate pentru SEO local – Din acest motiv vedeți rezultate din apropiere atunci când căutați un lanț de fast-food. Din nou, folosirea numelor orașelor ca și cuvinte cheie ajută. Aveți totuși grijă să nu vă băgați într-o încurcătură și să ajungeți să arătați ca și cum lucrati doar pentru clientii locali.

Când vă optimizați paginile web, rețineți că relevanța cuvintelor cheie este mai importantă decât densitatea cuvintelor cheie în SEO.

Contactati-ne pentru a va optimiza site-ul intr-un mod profesional si dedicat publicului dvs.



Author: Lucian Ungureanu
Lucian este fondatorul agentiei Justpixel. Acesta ajuta afacerile cu capital romanesc sa-si creasca brandul si vanzarile online, avand o experienta de peste 8 ani in arta digitala si marketing online.