Good design is good business, spunea Thomas Watson, fondatorul IBM.

Preferintele consumatorilor se schimba des, devenind mai pretentiosi si mai atenti la brandurile de la care cumpara. Design-ul site-ului tau trebuie sa se alineze cu preferintele publicului tinta, altfel exista riscul ca acesta sa fie captat de concurenta ta.

Designul formeaza prima impresie pentru 94% dintre vizitatori

Un studiu recent al Kinesisinc a aratat ca 75% dintre vizitatori isi formeaza opinii despre o afacere bazandu-se pe design-ul site-ului si ca 94% dintre utilizatori isi formeaza prima impresie observand design-ul site-ului.

Concurenta este prezenta online si are, de cele mai multe ori, produse similare cu alte afacerii tale – clientul va avea sute de optiuni la dispozitie. Asadar, intr-o lume plina de alegeri, contextul este rege. Cand un vizitator intra pe site-ul tau, el va fi pus in contextul tau pentru cateva secunde; il vei putea convinge?

Un vizitator petrece, in medie, 8 secunde pe un site; atentia acestuia trebuie captata rapid.

Asezarea informatiei in pagina este esentiala

Un research al Nielsen Norman Group arata ca 80% dintre utilizatori isi petrec 80% din timp uitandu-se doar in partea de sus (header) a site-ului, iar numai 20% din timp privesc si informatia de mai jos a site-ului (scrolleaza pagina).

In general, oamenii nu citesc paginile web cuvant cu cuvant; in schimb, ei scaneaza pagina si aleg titluri, fraze individuale.

Cand navigheaza online, creierul este in “scanning mode“, iar ochii sunt atrasi de factorii ce atrag atentia, adica de emotii.

Asadar, atentia unui vizitator trebuie castigata din primele secunde, din prima parte a paginii, intr-un mod remarcabil.

Designul creeaza o conexiune directa cu publicul tinta

Potrivit Harvard Business Review, cand companiile se conecteaza cu emotiile consumatorilor, rasplata poate fi uriasa. Spre exemplu, dupa ce o importanta banca a introdus un card de credit pentru publicul tanar (millennials) cu un design ce inspira conexiune emotionala, cererile din acest segment au crescut cu 70%. Aceasta strategie de adaptare pe publicul tinta a ajutat la cresterea increderii si rezonarea cu acel public tinta.

Convergenta dintre brand si design este mai importanta ca niciodata astazi. Trebuie doar sa te uiti la principalii jucatori care castiga influenta prin designul remarcabil, Apple sau Tesla.

Site-ul tau trebuie sa se adreseze publicului tau, in mod special, pentru a crea o relatie cu acesta.

Ca in orice relatie, conform Kissmetrics, conxiunea dintre tine si consumatori trebuie sa fie alimentata. Este nevoie de comunicare frecventa si deschisa pentru ca aceasta relatie sa aiba succes. Acesta este un alt motiv pentru care o prezenta online activa a brandului poate schimba remarcabil conexiunea si atitudinea cu publicul (customer engagement). Avand o prezenta activa online, frecventa, creeaza mai multe puncte de legatura cu consumatorii.

Prin redesign este imbunatatita tehnologia si rezultatele

In urma redesignului, site-ul va fi responsive, adaptat pentru dispozitivele mobile. Motivele pentru ca site-ul sa fie adaptabil sunt evidente, ajungandu-se deja ca aproape jumatate din public sa navigheze mobile.

In plus, structura de continut va fi imbunatatita, atragand rezultate remarcabile din cautarile pe cuvinte cheie in Google.

88% dintre consumatorii online nu se mai reintorc pe un site care le-a oferit o experienta proasta.

Exemple Inainte – Dupa redesign  realizate de Justpixel

Concluzie

De-a lungul timpului, am realizat zeci de redesignuri si am vazut schimbari majore pentru aceste afaceri, avand cresteri exceptionale in vanzarile online.

Din pacate, afacerile romanesti nu exceleaza in branding si pozitionare pe piata. Site-ul este principalul instrument cu care incepi si creezi o linie clara de comunicare cu consumatorii. Multi vizitatori sunt influentati si considera ca un brand este de incredere daca prezentarea acestuia online este exceptionala.

In final, daca un brand nu este interesat nici macar sa-si ingrijeasca propria imagine, ce impresie va lasa oare consumatorilor?

Adaugiul ambalajul conteaza nu este un cliseu in branding!



Author: Lucian Ungureanu
Lucian este fondatorul agentiei Justpixel. Acesta ajuta afacerile cu capital romanesc sa-si creasca brandul si vanzarile online, avand o experienta de peste 8 ani in arta digitala si marketing online.